facebook Zespół Szkół w Nekli
youtube Zespół Szkół w Nekli twitter Zespół Szkół w Nekli

Nasza strona została odwiedzona 1431808 razy.

• Slajd 2
  • Slajd 1
0°C
| czwartek 27 czerwca | 04:02:56

Dziś są imieniny: Maryli, Wladyslawa, Cyryla

• Roboty ZS Nekla
  • Ucz się 1
  • Uczę się

Artykuły / Rajd Wiosenny do Ogrodu Botanicznego w Poznaniu.

dodane w czwartek 16 maja 2019 r., przez Hanna Stachowiak

Był sobotni ranek, 6 kwietnia, gdy my,piechurzy z ZS w Nekli zebraliśmy się na peronie kolejowym w Nekli.

Nasz pociąg wkrótce miał zbliżyć się do stacji. Przyjechał o 8:35. Sprawdziliśmy obecność i ruszyliśmy do Poznania. Tak właśnie rozpoczął się nasz szkolny rajd pieszy do Ogrodu Botanicznego w Poznaniu. Naszym głównym zadaniem było odnalezienie w nim właśnie przychodzącej wiosny. Po długiej podróży w końcu przybyliśmy na miejsce. Dokładnie na stację Poznań Główny. Z tej właśnie stacji mieliśmy ruszyć w dalszą drogę. Wyszliśmy na ulicę pokrytą dokładnie kostką brukową. Idąc szerokimi drogami mijaliśmy wielu ludzi, samochody i podziwialiśmy ogrom budynków. Wędrując wyznaczoną trasą zatrzymaliśmy się na postój w Starym Zoo. Zjedliśmy śniadanie, a jedna z pań zaproponowała nam zwiedzanie. Zgodziliśmy się. Chodząc tak od klatki do klatki, od stajni do stajni obserwując wiele ciekawych zwierząt takich jak: kozy, owce, lemury, ibisy i żółwie. Po zwiedzaniu wszyscy stanęliśmy do wspólnego zdjęcia i opuściliśmy to miejsce z uśmiechami na twarzach. Lecz to był dopiero początek! Przed nami był jeszcze półgodzinny marsz do ogrodu botanicznego! Wędrując chodnikiem oglądaliśmy starą zabudowę miasta, a także nowoczesny wieżowiec. Przemieszczając się w ciszy doszliśmy do bramy ogrodu. Niezwłocznie udaliśmy się do środka. Po wejściu zaczęliśmy przechadzać się wąskimi alejkami wyłożonymi płaskimi kamieniami. Ciągnęły się one pomiędzy drzewami i krzewami, a było ich bardzo wiele. Widzieliśmy tam bardzo dużo roślin, ptaki, bardzo liczne opisy, fontannę i stawek. Ogród był podzielony na parę stref. Rośliny z Ameryki rosły w jednym miejscu zaś z Chin w drugim i tak dalej… Jedyną przeszkodą w zwiedzaniu był organizowany w ogrodzie bieg. Zrobiliśmy też wiele fotografii. Na koniec opuściliśmy to niezwykłe miejsce i wróciliśmy na dworzec i zjedliśmy tam obiad. Po posiłku wsiedliśmy w pociąg i pojechaliśmy do Nekli. Myślę że ten rajd wszystkim się podobał ponieważ odnaleźliśmy wiosnę.

tekst: Tytus Handkiewicz

Galeria zdjęć: Rajd Wiosenny do Ogrodu Botanicznego w Poznaniu.

Obraz tytus 202.jpg
Polecane serwisy
Losowa galeria
Wydarzenia w szkole
© Copyright 2019 Zespół Szkół w Nekli, strona Gimnazjum All Rights Reserved.